X
تبلیغات
تحلیل آزمون سال 92 کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا تحلیل کارشناسی ارشد تحلیل آزمون کارشناسی ارشد

تک نت گرد

تحلیل آزمون سال 92 کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا تحلیل کارشناسی ارشد تحلیل آزمون کارشناسی ارشد

تحلیل آزمون ارشد,آنالیز کارشناسی ارشد رشته,تحلیل کارشناسی ارشد,آنالیز کنکور ارشد,تحلیل و بررسی کارشناسی ارشد,بررسی آزمون کارشناسی ارشد,تحلیل آزمون کارشناسی ارشد,بررسی کنکور ارشد رشته,بررسی آزمون ارشد,تحلیل کنکور ارشد

تحلیل آزمون سال 92 کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا تحلیل کارشناسی ارشد تحلیل آزمون کارشناسی ارشد

تحلیل آزمون سال 92 کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا         ارتعاشات مكانيكي   تعداد سؤالات اين درس در سال 91 و 92 پنج سؤال بود كه در سال 91 مباحث بيشتري را در بر گرفته بود. در سال 92 از مبحث سيستم‌هاي دو درجه آزادي سؤالي مطرح نشده بود و در عوض از مبحث سيستم‌هاي يك درجه آزادي تست بيشتري مطرح شده بود. در كل سطح سؤالات در مبحث سيستم‌هاي يك درجه آزادي در سال 91 سخت‌تر از سال 92 بود. اصول جلو برندگي   تعداد سؤالات اين درس در سال 91 سه سؤال و در سال 92 شش سؤال بود. در سال 91 تمامي سؤالات محاسباتي بود ولي در سال 92 تعداد سؤالات حفظي دو سؤال و تعداد سؤالات محاسباتي 4 سؤال بود. سال 92 تعداد مباحث بيشتر‌ي را در برداشت و يكي از سؤالات از مبحث موتور توربو جت در سال 92 تكرار سال 91 بود. در كل چون سؤالات سال 92 مبحث بيشتري را در برداشت سطح بالاتري نيز داشت در سال 92 از مباحث (سيلك‌ها، تعاريف اوليه، مثلث سرعت) سؤال مطرح شده بود ولي در سال 91 سؤالي مطرح نشده بود. آيروديناميك 1   تعداد سؤالات اين درس در سال 91 چهار سؤال ولي در سال 92 سه سؤال بود. در دو سال از هيچ مبحث مشتركي سؤال طرح نشده بود. در سال 91 از مباحث (اصول و معادلات بنيادي، انديشه‌هاي مقدماتي، جريان تراكم نا‌پذير بر روي مقاطع بال) و در سال 92 از مباحث (مباني جريان‌هاي غير لزج و لزج، جريان تراكم نا‌پذيري حول بال‌هاي متناهي) سؤال طرح شده بود. در كل سال 91 سطح سخت‌تر و بالاتري نسبت به سال 92 داشت. آيروديناميك 2   در سال 92 چهار سؤال و در سال 91 دو سؤال طرح شده بود. در سال 91 فقط از مبحث موج‌هاي ضربه‌اي و انبساطي مايل سؤال مطرح شده بود. ولي در سال 92 علاوه بر آن مبحث از مبحث جريان تراكم پذير نيز سؤال مطرح شده بود. سطح سؤالات در دو سال يكي بود. تحليل سازه   تعداد سؤالات در هر دو سال پنج عدد بود ولي سال 91 مباحث بيشتر‌ي در برداشت. سؤالات سال 92 خيلي سخت‌تر از سال 91 بود. در سال 92 از مبحث تغيير مكان تير‌ها و روش انرژي و كمانش سؤال طرح شده بود ولي در سال 91 از مبحث كمانش سؤالي وجود نداشت و در عوض از مباحث مقدمه‌اي بر الاستيسيته و ايده‌آل سازي سؤال طرح شده بود. ترموديناميك 1   تعداد سؤالات در سال 91 چهار سؤال و در سال 92 دو سؤال بود. سؤالات در هر دو سال از مباحث آنتالپي و آنتروپي و قوانين ترموديناميك (قانون اول) مطرح شده بود. سطح سؤالات در سال 91 خيلي بالاتر از سال 92 بود. ترموديناميك 2   تعداد سؤالات در سال 91 سه سؤال و در سال 92 دو سؤال بود كه در سال 91 تمامي سؤالات از مبحث سيلك‌ها بود ولي در سال 92 از مبحث سيلك‌ها و شير فشارشكن مطرح شده بود. در كل سؤالات سال 91 سطح بالاتري نسبت به سؤالات سال 92 داشت. دینامیک   تعداد سؤالات در هر دو سال پنج عدد بود. در سال 92 از مبحث سينماتيك ذره نيز سؤال مطرح شده بود ولي در سال 91 از اين مبحث سؤالي وجود نداشت. سطح سؤالات در سال 92 سخت‌تر از سال 91 بود. مباحث مشتركي كه در هر دو سال وجود داشت عبارت بودند از: سِنماتيك اجسام صلب، سينتيك ذره و سينتيك اجسام صلب. طراحي هواپيما   تعداد سؤالات در هر سال 91 ده سؤال و در سال 92 پانزده سؤال بود و در سال 92 تعداد مبحث بيشتري وجود داشت. از چهارده مبحثي كه در دو سال مطرح شده بود تنها در چهار مبحث مشترك بودکه عبارتند از: (كنترل و پايداري، كلاس‌بندي هواپيما‌ها، matching Diagrain و طراحي بر‌اساسWT0 ). در سه مبحث سؤالات در يك سطح بود ولي در مبحث كنترل و پايداري سؤالات سال 92 سخت‌تر بود. در سال 91 تمامي سؤالات محاسباتي (مفهومي) بود ولي در سال 92 دوازده سؤال محاسباتي و سه سؤال حفظي وجود داشت. كنترل اتوماتيك عملكرد   تعداد سؤالات اين درس در سال 91 هشت سؤال و در سال 92 هفت سؤال بود. در سال 91 از مبحث دياگرام بد سؤال مطرح شده بود ولي در سال 92 از اين مبحث سؤالي وجود نداشت. در كل سطح سؤالات در هر دو سال مشابه بود فقط در مبحث نايكوئيست سؤالات سال 91 سخت‌تر از سال 92 بود. تمام سؤالات در هر دو سال محاسباتي (مفهومي) بودند و هيچ سؤال حفظي وجود نداشت. مقاومت مصالح   تعداد سؤالات در هر دو سال پنج عدد بود. در هر دو سال به جز مبحث تنش بقيه مباحث مشابه بودند. در مبحث پيچش سؤالات سال 92 سخت بود ولي در مباحث (خمش خالص، مخازن تحت فشار و كرنش) سؤالات سال 91 سخت بودند. مكانيك پرواز 1   تعداد سؤالات در هر دو سال شش تا بودند ولي سال 92 مباحث بيشتري در برداشت. در سال 92 از مبحث سرعت استال سؤال مطرح شده بود كه در سال 91 سؤالي از اين مبحث وجود نداشت. سؤالاتي كه از مباحث (تعاريف اوليه و نرخ صعود و صعود) مطرح شده بودند در سال 91 سخت‌تر از سال 92 بود ولي در بقيه مباحث سؤالات سطح يكساني داشتند. مكانيك پرواز 2   تعداد سؤالات اين درس در سال 91شش سؤال و در سال 92 هفت سؤال بود. سؤالات سال 92 و 91 از مباحث مشتركي مطرح شده بودند و در كل سطح سؤالات در هر دو سال مشابه بودند. در سال 91 تعداد سؤالات حفظي دو سؤال و چهار سؤال محاسباتي (مفهومي) وجود داشت در سال 92 نيز دو سؤال حفظي و پنج سؤال محاسباتي (مفهومي) وجود داشت. مكانيك سيالات   تعداد سؤالات اين درس در سال 91 چهار سؤال و در سال 92 سه سؤال بودند. در سال 91 از مباحث (صورت انتگرالي معادله بقاي انرژي و اندازه حركت خطي، افت فشار در لوله‌هاي و دريچه‌ها) و در سال 92 از مباحث (صورت انتگرالي معادله ………… و قانون برنولي) سؤال مطرح شده بود. در مجموع مي‌توان گفت كه سال 91 سخت‌تر از سال 92 بود به خصوص مبحث (افت فشار در لوله‌ها) چون بيشتر در آزمايشگاه بررسي مي‌شود بنابر‌اين سؤال سختي است. تحلیل سوالات کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا (دولتی-92)   در آزمون كارشناسي ارشد مهندسي هوافضا امسال تعداد سوالات تخصصی 75 تست شده بود که نسبت به سال گذشته 5 سوال به سوالات درس طراحی اجسام پرنده اضافه شده بود. در کل سوالات نسبت به آزمون سال 91 در بیش از 80% مباحث مشترک بود و حتی در درس اصول جلوبرندگی چند سوال تکراری وجود داشت. در گروه درسی آیرودینامیک تعداد سوالات ترمودینامیک کمتر از سال قبل بود و بر سوالات اصول جلوبرندگی اضافه شده بود. در دیگر گروههای درسی تقریبا روال آزمون سال قبل رعایت شده بود و تنها در بعضی دروس مباحثی که از آنها سوال طرح شده بود تغییر یافته بود. اما در کل آزمون 92 به نسبت آزمون 91 ساده تر شده بود. وجود چند سوال کاملا حفظی و کم شدن سوالات محاسباتی این امر را تایید می نماید. به نظر می رسد با توجه به کاهش سوالات دروسی مانند ترمودینامیک و ساده تر شدن سوالات دروسی چون دینامیک و ارتعاشات و کنترل خطی در کنکور امسال دوستان رشته های غیر هوافضا که در آزمون هوافضا شرکت نموده اند بیشتر دچار مشکل بشوند.     *منبع : مدرسان شریف  

بررسی کنکور ارشد رشته,بررسی آزمون کارشناسی ارشد,تحلیل آزمون ارشد,تحلیل آزمون کارشناسی ارشد,تحلیل و بررسی کارشناسی ارشد,تحلیل کنکور ارشد,آنالیز کنکور ارشد,بررسی آزمون ارشد,تحلیل کارشناسی ارشد,آنالیز کارشناسی ارشد رشته

تحلیل آزمون سال 92 کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا تحلیل کارشناسی ارشد

در آزمون كارشناسي ارشد مهندسي هوافضا امسال تعداد سوالات تخصصی 75 تست شده بود که نسبت به سال گذشته 5 سوال به سوالات درس طراحی اجسام پرنده اضافه شده بود. در کل سوالات نسبت به آزمون سال 91 در بیش از 80% مباحث مشترک بود و حتی در درس اصول جلوبرندگی چند سوال تکراری وجود داشت. در گروه درسی آیرودینامیک تعداد سوالات ترمودینامیک کمتر از سال قبل بود و بر سوالات اصول جلوبرندگی اضافه شده بود. در دیگر گروههای درسی تقریبا روال آزمون سال قبل رعایت شده بود و تنها در بعضی دروس مباحثی که از آنها سوال طرح شده بود تغییر یافته بود. اما در کل آزمون 92 به نسبت آزمون 91 ساده تر شده بود. وجود چند سوال کاملا حفظی و کم شدن سوالات محاسباتی این امر را تایید می نماید. به نظر می رسد با توجه به کاهش سوالات دروسی مانند ترمودینامیک و ساده تر شدن سوالات دروسی چون دینامیک و ارتعاشات و کنترل خطی در کنکور امسال دوستان رشته های غیر هوافضا که در آزمون هوافضا شرکت نموده اند بیشتر دچار مشکل بشوند.


تحلیل آزمون سال 92 کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا

 

 

 

 

ارتعاشات مكانيكي
 

تعداد سؤالات اين درس در سال 91 و 92 پنج سؤال بود كه در سال 91 مباحث بيشتري را در بر گرفته بود. در سال 92 از مبحث سيستم‌هاي دو درجه آزادي سؤالي مطرح نشده بود و در عوض از مبحث سيستم‌هاي يك درجه آزادي تست بيشتري مطرح شده بود. در كل سطح سؤالات در مبحث سيستم‌هاي يك درجه آزادي در سال 91 سخت‌تر از سال 92 بود.


اصول جلو برندگي
 

تعداد سؤالات اين درس در سال 91 سه سؤال و در سال 92 شش سؤال بود. در سال 91 تمامي سؤالات محاسباتي بود ولي در سال 92 تعداد سؤالات حفظي دو سؤال و تعداد سؤالات محاسباتي 4 سؤال بود. سال 92 تعداد مباحث بيشتر‌ي را در برداشت و يكي از سؤالات از مبحث موتور توربو جت در سال 92 تكرار سال 91 بود. در كل چون سؤالات سال 92 مبحث بيشتري را در برداشت سطح بالاتري نيز داشت در سال 92 از مباحث (سيلك‌ها، تعاريف اوليه، مثلث سرعت) سؤال مطرح شده بود ولي در سال 91 سؤالي مطرح نشده بود.


آيروديناميك 1

 

تعداد سؤالات اين درس در سال 91 چهار سؤال ولي در سال 92 سه سؤال بود. در دو سال از هيچ مبحث مشتركي سؤال طرح نشده بود. در سال 91 از مباحث (اصول و معادلات بنيادي، انديشه‌هاي مقدماتي، جريان تراكم نا‌پذير بر روي مقاطع بال) و در سال 92 از مباحث (مباني جريان‌هاي غير لزج و لزج، جريان تراكم نا‌پذيري حول بال‌هاي متناهي) سؤال طرح شده بود. در كل سال 91 سطح سخت‌تر و بالاتري نسبت به سال 92 داشت.


آيروديناميك 2

 

در سال 92 چهار سؤال و در سال 91 دو سؤال طرح شده بود. در سال 91 فقط از مبحث موج‌هاي ضربه‌اي و انبساطي مايل سؤال مطرح شده بود. ولي در سال 92 علاوه بر آن مبحث از مبحث جريان تراكم پذير نيز سؤال مطرح شده بود. سطح سؤالات در دو سال يكي بود.


تحليل سازه
 

تعداد سؤالات در هر دو سال پنج عدد بود ولي سال 91 مباحث بيشتر‌ي در برداشت. سؤالات سال 92 خيلي سخت‌تر از سال 91 بود. در سال 92 از مبحث تغيير مكان تير‌ها و روش انرژي و كمانش سؤال طرح شده بود ولي در سال 91 از مبحث كمانش سؤالي وجود نداشت و در عوض از مباحث مقدمه‌اي بر الاستيسيته و ايده‌آل سازي سؤال طرح شده بود.


ترموديناميك 1

 

تعداد سؤالات در سال 91 چهار سؤال و در سال 92 دو سؤال بود. سؤالات در هر دو سال از مباحث آنتالپي و آنتروپي و قوانين ترموديناميك (قانون اول) مطرح شده بود. سطح سؤالات در سال 91 خيلي بالاتر از سال 92 بود.


ترموديناميك 2

 

تعداد سؤالات در سال 91 سه سؤال و در سال 92 دو سؤال بود كه در سال 91 تمامي سؤالات از مبحث سيلك‌ها بود ولي در سال 92 از مبحث سيلك‌ها و شير فشارشكن مطرح شده بود. در كل سؤالات سال 91 سطح بالاتري نسبت به سؤالات سال 92 داشت.


دینامیک

 

تعداد سؤالات در هر دو سال پنج عدد بود. در سال 92 از مبحث سينماتيك ذره نيز سؤال مطرح شده بود ولي در سال 91 از اين مبحث سؤالي وجود نداشت. سطح سؤالات در سال 92 سخت‌تر از سال 91 بود. مباحث مشتركي كه در هر دو سال وجود داشت عبارت بودند از: سِنماتيك اجسام صلب، سينتيك ذره و سينتيك اجسام صلب.


طراحي هواپيما

 

تعداد سؤالات در هر سال 91 ده سؤال و در سال 92 پانزده سؤال بود و در سال 92 تعداد مبحث بيشتري وجود داشت. از چهارده مبحثي كه در دو سال مطرح شده بود تنها در چهار مبحث مشترك بودکه عبارتند از: (كنترل و پايداري، كلاس‌بندي هواپيما‌ها، matching Diagrain و طراحي بر‌اساسWT0 ).

در سه مبحث سؤالات در يك سطح بود ولي در مبحث كنترل و پايداري سؤالات سال 92 سخت‌تر بود. در سال 91 تمامي سؤالات محاسباتي (مفهومي) بود ولي در سال 92 دوازده سؤال محاسباتي و سه سؤال حفظي وجود داشت.


كنترل اتوماتيك عملكرد
 

تعداد سؤالات اين درس در سال 91 هشت سؤال و در سال 92 هفت سؤال بود. در سال 91 از مبحث دياگرام بد سؤال مطرح شده بود ولي در سال 92 از اين مبحث سؤالي وجود نداشت. در كل سطح سؤالات در هر دو سال مشابه بود فقط در مبحث نايكوئيست سؤالات سال 91 سخت‌تر از سال 92 بود. تمام سؤالات در هر دو سال محاسباتي (مفهومي) بودند و هيچ سؤال حفظي وجود نداشت.


مقاومت مصالح
 

تعداد سؤالات در هر دو سال پنج عدد بود. در هر دو سال به جز مبحث تنش بقيه مباحث مشابه بودند. در مبحث پيچش سؤالات سال 92 سخت بود ولي در مباحث (خمش خالص، مخازن تحت فشار و كرنش) سؤالات سال 91 سخت بودند.


مكانيك پرواز 1

 

تعداد سؤالات در هر دو سال شش تا بودند ولي سال 92 مباحث بيشتري در برداشت. در سال 92 از مبحث سرعت استال سؤال مطرح شده بود كه در سال 91 سؤالي از اين مبحث وجود نداشت. سؤالاتي كه از مباحث (تعاريف اوليه و نرخ صعود و صعود) مطرح شده بودند در سال 91 سخت‌تر از سال 92 بود ولي در بقيه مباحث سؤالات سطح يكساني داشتند.


مكانيك پرواز 2

 

تعداد سؤالات اين درس در سال 91شش سؤال و در سال 92 هفت سؤال بود. سؤالات سال 92 و 91 از مباحث مشتركي مطرح شده بودند و در كل سطح سؤالات در هر دو سال مشابه بودند. در سال 91 تعداد سؤالات حفظي دو سؤال و چهار سؤال محاسباتي (مفهومي) وجود داشت در سال 92 نيز دو سؤال حفظي و پنج سؤال محاسباتي (مفهومي) وجود داشت.


مكانيك سيالات
 

تعداد سؤالات اين درس در سال 91 چهار سؤال و در سال 92 سه سؤال بودند. در سال 91 از مباحث (صورت انتگرالي معادله بقاي انرژي و اندازه حركت خطي، افت فشار در لوله‌هاي و دريچه‌ها) و در سال 92 از مباحث (صورت انتگرالي معادله ………… و قانون برنولي) سؤال مطرح شده بود. در مجموع مي‌توان گفت كه سال 91 سخت‌تر از سال 92 بود به خصوص مبحث (افت فشار در لوله‌ها) چون بيشتر در آزمايشگاه بررسي مي‌شود بنابر‌اين سؤال سختي است.


تحلیل سوالات کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا (دولتی-92)

 

در آزمون كارشناسي ارشد مهندسي هوافضا امسال تعداد سوالات تخصصی 75 تست شده بود که نسبت به سال گذشته 5 سوال به سوالات درس طراحی اجسام پرنده اضافه شده بود. در کل سوالات نسبت به آزمون سال 91 در بیش از 80% مباحث مشترک بود و حتی در درس اصول جلوبرندگی چند سوال تکراری وجود داشت. در گروه درسی آیرودینامیک تعداد سوالات ترمودینامیک کمتر از سال قبل بود و بر سوالات اصول جلوبرندگی اضافه شده بود. در دیگر گروههای درسی تقریبا روال آزمون سال قبل رعایت شده بود و تنها در بعضی دروس مباحثی که از آنها سوال طرح شده بود تغییر یافته بود. اما در کل آزمون 92 به نسبت آزمون 91 ساده تر شده بود. وجود چند سوال کاملا حفظی و کم شدن سوالات محاسباتی این امر را تایید می نماید. به نظر می رسد با توجه به کاهش سوالات دروسی مانند ترمودینامیک و ساده تر شدن سوالات دروسی چون دینامیک و ارتعاشات و کنترل خطی در کنکور امسال دوستان رشته های غیر هوافضا که در آزمون هوافضا شرکت نموده اند بیشتر دچار مشکل بشوند.

 

 

*منبع : مدرسان شریف

 

منبع :konkur.in


برچسب‌ها: تحلیل آزمون ارشد,آنالیز کارشناسی ارشد رشته,تحلیل کارشناسی ارشد,آنالیز کنکور ارشد,تحلیل و بررسی کارشناسی ارشد,بررسی آزمون کارشناسی ارشد,تحلیل آزمون کارشناسی ارشد,بررسی کنکور ارشد رشته,بررسی آزمون ارشد,تحلیل کنکور ارشد,
+ نوشته شده در چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ساعت ۲۱:۰۸ توسط سولماز کوچک دسته : نظر(0)